Mūsų emocijų raišką gyvenime galime palyginti su muzika. Kartais melodija yra
linksma, džiuginanti, kartais ji rami, nuteikianti pozityviai, tačiau būna dienų, kai muzika būna
liūdna. Su liūdesio emocija esame susidūrę kiekvienas.

Dažniausiai sakoma, kad liūdesys yra susijęs su kažko praradimu, pvz., darbo,
augintinio, artimojo ir pan. Kai liūdime, atrodo, kad kažkas mus slegia iš vidaus, prisimename
liūdnus įvykius. Ašaros yra viena liūdesio išraiškų. Labai gaila, kad nuo mažens mes girdime tokius
pasakymus: „ašaros yra blogai“, „nėra ko čia verkti“, „nebūk verksnys“. Vis girdint tokias mintis,
žmonės užsiblokuoja, ir tuomet, kai yra tikrai liūdna – jiems sunku verkti. Verta žinoti, kad
verkiant, emocinis skausmas sumažėja ir tampa lengviau susitaikyti su netektimi.

Prisimenant emocijų raiškos palyginimą su muzika, kartais nutinka taip, kad muzika
tampa neharmoninga. Taip būna ir su emocijomis. Per ilgas liūdėjimas gali sukelti tam tikrus
sutrikimus, ligas. Dažniausiai yra kalbama apie depresiją. Depresijos požymiai:

 Apatija;
 Beprasmybės jausmas;
 Nesidomėjimas šeima, draugais, veikla;
 Nusivylimas praeitimi ir ateitimi;
 Sunkumas sutelkti dėmesį;
 Miego sutrikimai.
Jei šie požymiai pastebimi 2 savaites ir ilgiau, galima įtarti depresiją. Be jokios

abejonės, tikslią diagnozę gali nustatyti tik gydytojas specialistas.

Esame visi skirtingi. Su liūdesiu taip pat kovojame kiekvienas savais būdais.

Pasidalinsiu idėjomis, kurios gali padėti greičiau kovoti su liūdesio emocija:

 Pasivaikščiojimas lauke;
 Mėgstamos muzikos klausymas;
 Užsiėmimas rankdarbiais;
 Pokalbis su artimu žmogumi;
 Šiltas gėrimas;
 Knygos skaitymas.

 

Parengė psichologė Erika Navickienė, 2020 m. lapkričio mėn.

Comments are disabled.